När man talar om sport och idrott talar man främst till de som utövar den. Men det många då glömmer bort är att det finns tränare, ledare och andra personer som på olika sätt arbetar med idrott. Därför är det här inlägget riktat till dig som jobbar i en idrottsförening eller dylikt.

Skaffa en tjänstebil

Om du behöver åka mellan olika lokaler, fotbollsplaner, föreningar eller liknande behöver du ha en tjänstebil för att du ska kunna komma fram i tid. Många gånger är bil och körkort ett krav för att du ska få jobba i en idrottsförening eftersom du behöver ta dig mellan platser ofta och snabbt i ditt yrke. Därför ska du ha en tjänstebil.

Hitta rätt tjänstebil

Idag finns det flera olika varianter av tjänstebilar att välja bland. Om du till exempel är ute efter en bil som avger ett mindre klimatavtryck ska du välja en elbil. Men det finns också hybridbilar. En hybridbil är en elbil som också kan gå på diesel eller bensin när tillfället kräver det vilket kan vara tryggt om du behöver stanna till där det inte finns en laddstolpe i närheten. Men du kan också välja en vanlig bil om du hellre vill det.

Oavsett vilken typ av bil du är ute efter så kan du hitta en passande bil då de kommer från olika tillverkare. Några exempel på populära bilmärken är BMW, MG, Ford, Hyundai och Nissan. Förutom att de kommer från olika tillverkare kan du också välja tjänstebil baserat på din favoritfärg.